Somebody, Someday, Somewhere around UK 08/09


Slideshow

Tuesday 30 June 2009

CUACA PANAS Di UK & SWINE FLU

Sejak 2-3 hari ni, cuaca mmg betul2 panas kat sini hampir mencecah 31-32 C...bukan ler nak kata aku tak tahan panas sbb kat Malaysia pun aku dh biasa cuaca pana2 ni Cuma sbb dah terbiasa sejuk n dingin..alih2 kene matahari yg terik so, agak tak selesa la jgk. Bayangkan la...naik bas takder aircond...library tkder aircond..lab pun tkder aircond..klu jalan kt PRIMARK..masyallah berkuapnyer dgn wap panas tu...kot nak sejuk kene pegi tempat freezer kat Sainsbury n ASDA..br best sket..
Kalau dah panas tu..mat2 salih sini apa lagi...bukak baju la yg laki..yg pompuan pulak..mmg tutup yg wajib je la...kalau boleh agaknyer mmg diorang nak bukak semua kot..Kiter ni je la yang masih leh control lagi sbb dah biasa.
Aku pun tak jalan2 mana lagi sejak summer ni ..satu sebab panas sangat ..aku risau nak bawak budak2 ni jalan2 tgh2 panas..n satu lagi dok risau kat Swine Flu yg makin menjadi2 kesnyer kat sini...tp yg aku peliknyer...kes dikatakan 3000 tapi tak Nampak pun depa enforce apa2 pkai mask ke apa...n yang mati 3 org tu pun rupenyer2 ada underlying case..so tak la mati semata2 swine flu..tp sbb maybe ader penyakit lain..so, swine flu ni menambahkan sebab je...hmm..entah la..yg pasti aku tau kat Malaysia pun tgh menjadi2 jugak ni...harap2 cuaca panas ni boleh kill the virus..hopefully by August semenyer ok..sbb yg pasti winter nanti potential kes ni akan lebih menjadi2 (sib baik aku dah balik..)...kesian kat aku n kat adik aku yg sorang tu nak dtg sini mid August ni sbb kami plan nak jalan2 ke PARIS ni kalau ader rezeki.....Aku mohon pada Allah semoga kami sekeluarga dilindungi dari penyakit berbahaya ni..aminn!

No comments:

Post a Comment