Somebody, Someday, Somewhere around UK 08/09


Slideshow

Tuesday 30 June 2009

Kau MAWARKU....















Roses vs. Bunga Kertas






Sejak mula Summer end of May yg lepas... bunga ros la yang paling aku suker tgk kat sini...boleh kata setiap rumah ada pokok bunga ros...bukan la aku tak pernah tgk bunga ros selama ni..tp aku geram tgk bunga ros sini yg teramat la mekar n banyak. ..kira tak payah gi tgk park berbayar la kalu nk tgk ros sbb boleh dpt kt mana2...Selalu aku on d way ke University aku..aku akan perhatikan rumah2 org yg ada bunga rosy g rimbun ni...kalau kat Malaysia imagine la macam bunga kertas tu..penuh satu pokok..so kat sini macam tu la. Nak-nak pulak uncle neighbour sebelah rumah aku ni rajin bercucuk tanam...penuh backyard die dgn roses yg bermcm2 kaler...pink, merah putih, kuning..tiap kali masak..aku ngan syerah akan jamu mata ngan roses die dulu..bayangkan sepanjang2 pagar die penuh ngan pokok ros. Aku kalu leh access kat backyard rumah aku ni mmg aku rasa nak mintak jer kat dia tiap2 ari buat decor meja dapur aku yg comel ni. Tapi apakan daya..aku kene lalu rumah auntie ni pulak klu nak baik2 ngan uncle tu...he..he...






Alkisah rupenyer kat dpn rumah aku ni pun ader jugak pokok ros kaler pink...masa seblm kembang mmg wangi..tp biler dah kembang besar tkder bau langsung..aku dah pasang niat..nak amik sebatang dua utk ‘hangkut’ bawak balik Mesia n nak suh makwe tanam kat garden die..so, bile menjadi baru aku nak mintak...sbb tangan aku ni tangan panas..apa yg aku tanam sure tak menjadi....Tgk la gambar roses yg sempat aku snap masa gi jalan2 ngan aida aritu..ni kire sket ni..ader yg lagi rimbun dr ni..kot sempat aku upload dr HP aku nanti..

No comments:

Post a Comment