Somebody, Someday, Somewhere around UK 08/09


Slideshow

Tuesday 4 August 2009

Packing..oh packing...

Aku ni tak sabar nak tgu kotak sampai sebab nak packing barang cepat2..aku rasa barang aku macam makin bertambah la pulak. Kalau ikutkan ada lagi barang yang belum aku beli eg gift dan coklat (rasanya yg lain2 dah cover kot...). Aku order aritu 4 big, 5 medium dan 5 small ikut estimation yang terdahulu sebabnya ada sebahagian nak suruh adik2 aku bawak naik AIRASIA nanti (25kg each) plus barang kami yang allow naik MAS ~ 150kg. Tapi aku rasa macam tak cukup pulak kotak ni sebab aku pun tak dapat imagine actual size kotak yang akan sampai.

Kalau dah tak muat sangat ada la barang2 yang terpaksa ditinggalkan atau dijual pada member2 aku nanti. Antara barang yang confirm ditinggalkan adalah tv, video, pushchair (double & single) dan karpet (ni tak pasti lagi..maybe nak bawak juga kalau muat)...dan maybe dinner set yg aku beli kat ARGOS tu (tkder dlm gambar)...berat sangat..aku ni mmg tak suka pakai porcelain. Kebykan dinnerware sini mmg porcelaine...luminarc pun porcelain!..Tapi kalau kire2 bawak balik pun takper..leh hadiah kat sedara mara kt kg kan..mahal tu kalau ikutkan around £25 = rmRm150 tuuuu..tp tu la plus minus kos shipping mcm tak baloi pulak nak bawak...hmm..tgk la mcm mana...














Stroller yg atas tu kes beli sbb ingt nak angkut Idlan n Iqmal skali..last2 tak pakai pun sbb too bulky....push chair yg bawah tu pulak mmg banyak berjasa bawak Iqmal ke hulu ke hilir..best sbb ringan..tapi dua2 akan ditinggalkan...sbb kat Mesia mmg sah2 tak pakai..dioran gdah besar leh jalan sendiri..






Tv n video ni sah2 la tinggal..beli kat carboot dulu pun £25..dvd player tak silap £15 zul beli.....ingat nak jual kt 'boypren' SUBWAY aku tu nanti (laki aku ckp boypren aku sbb die slalu bg roti free..asal aku gi SUBWAY je dpt vege burger free..n sejak 2 minggu ni aku slalu dpt roti yg short expiry date)..aritu dia kata mcm berminat nak beli...kire cincai la dua barang £20 ..ok kan?... yg bawah tu decoder VIRGIN..kene return semula kt company..











karpet n rag ni aku sayang jugak..sbb beli kat ARGOS pun mahal tak ingat la berapa..tp around £70 - £100 kot semua...klu boleh nak angkut bawak balik..


















Water filter n kettle.....tinggal..sbb kat rumah dah ada







car seat ni beli utk Iqmal dulu...beli kat Ina £5...he..he..sesapa yg kt area UK ni nak bgtau cepat2..aku bg free jer la..aku mmg tak bwk la ni..sbb aku ada 2 lagi booster nak hangkut bwk balik Mesia..




Carrier/Trolley ni aku suka..ingat nak bg mak aku bawak gi pasar sbb mak slalu beli banyak2 buat stok...tp malangnya tinggi sangat la..tak tau la muat ke tak kotak tu nanti...kalau muat aku bawak kalau tak babai ler...

Ini la brg2 yg akan ditinggalkan..aku ni sbb brg sket sgt nak sewa kontena...klu tak mmg aku angkut..nak tumpang kontena kak eda..jauh sgt la pulak kt Liverpool nun...takpa la bawak mana yg mampu je la..

1 comment: